Ca răspuns la nevoile din ce în ce mai frecvente ale primăriilor de a-și îmbunătăți…
Despre noua lege a utilizării sistemelor online de plată. Taxele locale, amenzile și impozitele, achitate către primărie direct din Regista.
România se află pe ultimul loc în Uniunea Europeană la gradul de colectare al impozitelor și taxelor locale, potrivit EUROSTAT. Colectare redusă de taxe locale înseamnă dependență mare de fondurile suplimentare alocate de la Guvern prin Consiliile Județene.
Pentru a veni cu o soluție în acest caz, Parlamentul României a adoptat Legea nr. 128/2022 privind obligativitatea utilizării sistemelor online de plată. Legea a fost publicată în data de 6 mai 2022 în Monitorul Oficial și este în vigoare din 9 mai 2022. Astfel, instituțiile sunt obligate să introducă și să utilizeze metode de plată online pentru încasările taxelor locale.
Mai exact, autoritățile și instituţiile publice sunt obligate să accepte şi plata online a amenzilor, taxelor și impozitelor locale. Autorităţile şi instituţiile publice, precum şi furnizorii de servicii de utilitate publică, au un termen de 6 luni pentru a implementa sistemul electronic modern de plată la distanţă.
În acest context, venim în ajutorul instituțiilor, oferindu-le posibilitatea de a încasa taxe locale, amenzi și impozite direct în Portalul public e-Guvernare Regista. Modulul de Plăți online ajută administrația locală să crească gradul de colectare a taxelor locale. Cetățenii au de acum acces la o modalitate rapidă și simplă, de la distanță de a achita contribuțiile la bugetul local.
Regista este acum singurul portal complet de digitalizare care oferă și posibilitatea plății taxelor locale, amenzilor și a impozitelor direct către primărie. Modulul de plăți are deja setate taxele prevăzute în Codul Fiscal, funcționarul trebuind doar să introducă valoarea acesteia în aplicație. În plus, se pot adăuga ușor noi taxe stabilite individual de fiecare primărie.
Totodată, Regista este singura aplicație care permite calculul automat al valorii taxelor pe baza criteriilor stabilite prin actele normative, fie că este vorba de suprafață, procent, număr persoane, etc. De exemplu, în cazul cererii de eliberare certificat de urbanism, aplicația calculează automat valoarea taxei în funcție de suprafața clădirii. Astfel, cetățenii sau companiile nu vor mai fi nevoiți să se deplaseze la primărie pentru a afla cât au de plătit pentru fiecare taxă.
Sumele încasate sunt procesate de Banca Transilvania și sunt virate automat în conturile primăriilor deschise la Trezorerie. Regista nu procesează aceste sume și nu încasează nici un comision pentru volumele tranzacționate. Licența pentru modulul de plăți online este o sumă fixă, plătită anual.
Care sunt beneficiile modulului pentru primărie?
Modulul pentru Plăți online contribuie la creșterea ratei de încasări pentru bugetul local și vine cu o serie de beneficii importante pentru instituție și funcționari publici:
- Respectă legea 128/2022;
- Reduce aglomerația la ghișeele și sediul primăriei, precum și încărcarea funcționarilor publici care încasau până acum aceste taxe;
- Acces imediat la fondurile generate. Banii sunt încasați în contul deschis la Banca Transilvania, iar transferul către cel de Trezorerie se face automat în urmatoarea zi lucrătoare;
- Activare rapidă. Activarea și configurarea modulului se face în aceeași zi în care se semnează contractul cu Banca Transilvania și se transmit documentele necesare (tabloul de taxe și lista conturilor de trezorerie asociate.);
- Se pot încasa toate taxele locale. Se pot introduce ușor, de către funcționar, noi taxe specifice fiecărei primării. Astfel, cetățeanul va putea achita orice tip de contribuție, chiar și cele care nu erau disponible până acum prin alți furnizori de plăți;
- Cost 0 pentru cetățean la achitarea sumelor datorate prin aplicația Regista;
- Vă oferim texte, materiale grafice și suport pentru a comunica noile beneficii către cetățeni prin platformele online și canalele Social Media.
Care sunt beneficiile modulului pentru cetățeni?
Prin Modulul de Plăți Regista, cetățenii au la dispoziție cea mai ușoară modalitate de pe piață de a achita sumele datorate primăriilor de interes.
Dacă sunt înregistrați în contul lor, toate plățile se vor efectua mult mai rapid, deoarece datele personale se vor precompleta automat . Nu este necesar să cunoască valoarea taxei de achitat ci doar tipul ei.
Alte avantaje ale plății taxelor, amenzilor și a impozitelor prin portalul public e-Guvernare sunt:
- Timp economisit. Cetățeanul nu mai este nevoit să se deplaseze la sediul primăriei sau să stea la coadă;
- Plată rapidă, fără costuri suplimentare. Cetățenii au 0% comision pentru plata online, iar transferul se face direct către primărie;
- Taxe ușor de plătit. Cetățeanul completează criteriul (suprafața, numărul de persoane, etc) și aplicația calculează automat valoarea taxei;
- Eficiență. Posibilitatea de a efectua plăți către mai multe primării (dintr-un singur cont).
Pentru activarea modulului Plăți online, ne puteți scrie la adresa de e-mail [email protected] sau puteți solicita un demo gratuit dacă completați formularul de contact.