Ca răspuns la nevoile din ce în ce mai frecvente ale primăriilor de a-și îmbunătăți…
Regista, încă un pas în sprijinul cetățenilor. Cum funcționează aplicația pentru Sesizări online?
Instituțiile publice din România resimt tot mai mult nevoia de digitalizare, atât pentru reducerea birocrației, cât și pentru scurtarea timpului de rezolvare a solicitărilor. Din acest motiv, venim în sprijinul primăriilor și al cetățenilor cu un modul destinat Sesizărilor online, integrat în aplicația Regista de managementul documentelor și portalul public e-Guvernare.
Modulul se adresează cetățenilor care identifică aspecte de îmbunătățit în raza localității lor, cum ar fi sesizări referitoare la iluminat public, infrastructură sau diferite probleme rutiere, care trebuie semnalate autorităților. Raportarea evenimentelor se va face către primărie, iar ulterior funcționarii publici vor rezolva direct sau trimite sesizarea către organele abilitate, în vederea soluționării acesteia.

Cum pot trimite cetățenii o sesizare către primărie?
Fiecare cetățean are posibilitatea să trimită online sesizări către primărie, fără a mai fi necesară deplasarea la sediul instituției. Aplicația Regista le permite cetățenilor o detaliere amănunțită a problemei identificate, deoarece există opțiunea de a indica pe hartă locul exact în care au observat o anumită neregulă. De asemenea, pentru susținerea sesizării formulate, platforma permite atașarea a 3 imagini.
Sesizările se trimit automat către funcționarii primăriei, în vederea soluționării. Ulterior, cetățeanul va primi un e-mail în care i se va comunica modul în care a fost rezolvată sesizarea depusă.
Care sunt avantajele depunerii unei sesizări online?
Gestionarea cu ușurință a sesizărilor este importantă, mai ales în această perioadă în care se încurajează distanțarea socială. Contribuim la acest demers și facilităm munca de acasă a funcționarilor publici.
Astfel, modulul pentru Sesizări online vine cu o serie de avantaje atât pentru cetățeni, cât și pentru funcționarii publici:
- Modulul poate fi accesat din aplicațiile Regista de managementul documentelor și e-Guvernare, de oriunde, fără a fi necesară instalarea pe dispozitiv;
- Cetățenii trimit sesizările online, de acasă, evitând drumurile la sediul instituției publice;
- Modulul ajută la reducerea birocrației, prin stocarea în siguranță a datelor în cloud Microsoft Azure;
- Modulul pentru Sesizări online este ușor de folosit, datorită design-ului intuitiv;
- Funcționarii publici pot căuta, sorta și filtra sesizările în registrul electronic. Opțiunea ajută la prioritizarea cazurilor urgente, dar și la o bună organizare a informațiilor;
- Modulul susține comunicarea digitală dintre cetățeni și funcționarii publici, scurtând timpul de răspuns;
- În momentul în care sesizarea este soluționată, cetățeanul primește un e-mail cu detalii referitoare la modul în care a fost rezolvată problema semnalată.
Prin acest modul, ne propunem să încurajăm autoritățile să înregistreze electronic sesizările primite din partea cetățenilor. Aceștia din urmă au posibilitatea de a raporta online diferite aspecte identificate pe raza localității lor, evitând aglomerația și limitând cozile formate la sediile instituțiilor publice.
Cu ajutorul aplicației Regista, ne dorim să automatizăm activitatea din instituțiile publice, facilitând totodată comunicarea dintre funcționari și cetățeni. Mai mult, prin modulul destinat Sesizărilor online, facem încă un pas în digitalizarea instituțiilor din România. Susținem soluționarea electronică și organizată a documentelor trimise de cetățeni.