skip to Main Content

Facilităm accesul la documente de interes public. Cum îi ajută pe cetățeni Monitorul Oficial Local?

Stabilirea unei comunicări eficiente între primărie și cetățeni a devenit unul dintre principalele puncte de interes pentru instituțiile publice din România. Preocuparea pentru dezvoltarea acestei comunicări s-a resimțit puternic de la începutul anului 2020, când o mare parte a instituțiilor au fost nevoie să-și reorganizeze modul de lucru. 

Aplicația Ragista este o soluție online, care are ca principal scop reducerea birocrației și stabilirea unei comunicări mai eficiente între cetățeni și funcționarii publici. 

Mai mult, potrivit cerințelor impuse de Ordonanța de Urgență 38/2020, toate autoritățile și instituțiile publice trebuie să le pună la dispoziție cetățenilor portaluri online în vederea primirii documentelor electronice. Monitorul Oficial Local este unul dintre modulele portalului public e-Guvernare al aplicației Regista. Acesta are scopul de a automatiza publicarea documentelor publice, ajutând totodată primăriile să respecte Codul Administrativ.

Modulul se adresează cetățenilor și are scop informativ. Cetățenii pot citi documente de interes public pentru localitatea de reședință, precum și hotărâri de consiliu, dispozițiile primarului, bugetele locale etc.

Funcționalitățile modului Monitorul Oficial Local

Modulul are o serie de funcționalități care vin atât în sprijinul cetățenilor, cât și în cel al funcționarilor publici, în vederea facilitării accesului la informații și al economisirii timpului de lucru. 

1. Pagina publică a modulului

Cetățenii pot vedea toate registrele publice pe categorii. La această pagină poate avea acces orice persoană interesată de aceste informații. 

2. Șase etichete distincte

Pentru o organizare cât mai eficientă, registrele publice au fost grupate în 6 etichete obligatorii: Statutul UAT, Regulamentele privind procedurile administrative, Hotărârile autorității deliberative, Dispozițiile autorității executive, Documente și informații financiare și Alte documente.

3. Registre publice

Modulul este ușor de gestionat și de către angajații primăriei, care au în aplicație câte un registru separat pentru documentele publice. Pentru a identifica cu ușurință fiecare registru, acestea sunt denumite, ordonate și numerotate conform Codului Administrativ.

4. Documente publicate automat

Pentru a eficientiza munca funcționarilor, documentele care se înregistrează în registrele publice sunt automat afișare în secțiunea Monitorul Oficial Local. În acest fel, se economisește timp, deoarece funcționarii nu mai sunt nevoiți să încarce documentele publice și în admin-ul website-ului propriu.

5. Stocarea și filtrarea documentelor publice

Toate documentele înregistrate în aplicație pot fi sortate de către utilizatorii aplicației, în funcție de conținut, anul publicării sau numărul lor de înregistrare. Filtrele puse la dispoziție îi ajută pe utilizatori să identifice cu ușurință documentele de interes. 

6. Fișiere salvate în siguranță

Toate fișierele electronice care sunt încărcate în registrele Monitorului Oficial Local sunt salvate în siguranță în cloud-ul oferit de Microsoft. De asemenea, nu există o limită de spațiu pentru găzduirea documentelor. 

7. În conformitate cu Codul Administrativ

Modulul este dezvoltat conform Codul Administrativ și le permite instituțiilor să respecte Ordonanța de Urgență 57 din 2019. 

8. Interfață modernă și ușor de utilizat

Cetățenii pot accesa modulul Monitorul Oficial Local de pe orice dispozitiv cu acces la Internet. Design-ul portalului poate fi personalizat cu sigla primăriei, cu o imagine reprezentativă, cât și cu o culoare preferată.

9. Automatizarea și digitalizarea întregului proces

Modulul Monitorul Oficial Local nu necesită instalare, iar configurarea acestuia durează numai câteva minute. Mai mult, portalul public e-Guvernare cuprinde o serie de module care vin în sprijinul comunicării dintre cetățeni și primărie: Sesizări online, Verificarea stării solicitărilor, Programări online sau Formulare electronice.

Avantajele Monitorului Oficial Local 

Modulul oferit de aplicația Regista este o soluție integrată și cu alte module folosite de instituțiile din România. Iată care sunt avantajele Monitorului Oficial Local:  

  • Documentele sunt publicate automat în secțiunea Monitorul Oficial Local;
  • Funcționarii pot administra atât Registratura, cât și Monitorul Oficial Local din aceeași interfață;
  • Aplicația beneficiază de îmbunătățiri periodice, prin actualizări de software, respectând toate modificările legislative;
  • Portalul public cuprinde atât registrele publice, cât și alte module precum Verificarea stării solicitărilor, Sesizări online, Programări online și Formulare electronice.

Avantaje pentru Primăria orașului Buziaș, județul Timiș

Utilizarea modulului Monitorul Oficial Local a îmbunătățit semnificativ comunicarea dintre cetățeni și Primăria orașului Buziaș. De asemenea, a venit în sprijinul funcționarilor publici, care pot rezolva acum sarcinile într-un timp mult mai scurt.

„Am apelat cu încredere la portalul public e-Guvernare al aplicației Regista, care ne-a ajutat să facilităm modalitatea de lucru a funcționarilor din cadrul Primăriei Buziaș. Aplicația este ușor de folosit și foarte eficientă pentru întregul personal. 

Acest pas ne ajută, de asemenea, să comunicăm mult mai bine cu cetățenii, fără ca aceștia să fie nevoiți să se deplaseze la sediul primăriei. Acum, locuitorii orașului verifică de acasă starea unei cereri înregistrate, pot depune cereri și formulare online și pot consulta documentele publicate în Monitorul Oficial Local”, a declarat Sorin Munteanu, primarul orașului Buziaș, județul Timiș.

Prin modulul Monitorul Oficial Local, al aplicației Regista, cetățenii au posibilitatea de a consulta online documente de interes public. De asemenea, funcționarii economisesc timp, deoarece documentele sunt publicate automat în secțiunea disponibilă locuitorilor, din Monitorul Oficial Local. Întreaga procedură respectă Codul Administrativ.

Dacă nu utilizați aplicația Regista, însă vă doriți să scăpați de birocrația din instituție, noi vă oferim licenţă gratuită (pentru o perioadă determinată) pentru activarea portalului public e-Guvernare.

Back To Top