skip to Main Content

Cum am dezvoltat aplicația Regista în anul 2020?

Anul 2020 a fost unul care a anunțat încă de la început necesitatea adoptării unor schimbări în ceea ce privește modul de lucru atât în instituțiile publice, cât și în cele private. Din acest motiv, aplicația Regista a venit cu o serie de îmbunătățiri menite să sprijine acest proces.

Astfel, încă din primele luni ale acestui ani, am adus la cunoștință instituțiilor din România toate funcționalitățile și avantajele pe care le prezintă aplicația noastră și modul în care poate îmbunătăți comunicarea dintre cetățeni și primărie. De asemenea, am pus accentul pe noi implementări care să să ajute funcționarii publici să-și poată desfășura activitatea în mod normal, de oriunde s-ar afla. 

Aplicația s-a dovedit extrem de utilă în noul context. Dovada stă în faptul că numărul total de utilizatori a ajuns anul acesta la peste 11.000, iar numărul de documente înregistrate în aplicație a ajuns la aproximativ 3.500.000. Mai mult, Regista este utilizată în prezent în localități din toate județele țării.

Cele mai importante activități ale echipei Regista:

1. Formulare electronice

Am dezvoltat modulul Formulare electronice în portalul public e-Guvernare. Lansarea a avut loc în aceeași săptămână în care a fost dată și Ordonanța de Urgență 38 din martie 2020 pentru ca autoritățile să respecte prevederile OUG-ului din prima zi.

Astfel, cetățenii pot completa și trimite online către primărie cererile de care au nevoie, fără să mai fie nevoiți să se prezinte fizic la sediile instituțiilor publice. 

Inițial, modulul a inclus un număr de 5 formulare. În urma feedback-ului primit de la primării, am adăugat treptat încă 25 de astfel de cereri. Formularele au fost organizate în secțiuni precum solicitări generale, registrul agricol, taxe și impozite, asistență socială, urbanism și relații cu publicul.

2. Caravana Regista

La începutul lunii iunie, am plecat la drum prin țară pentru a face cunoscute serviciile aplicației. Caravana Regista a promovat digitalizarea instituțiilor publice, în localități din județele Olt, Mehedinți și Vâlcea. Prin prezentarea directă a funcționalităților Regista, au fost digitalizate patru localități (Burila Mare și Gogoșu, din județul Mehedinți și Tetoriu și Făurești, din județul Vâlcea).

La finalul lunii iunie, Caravana Regista a plecat în cel de-al doilea tur prin țară, în județele Caraș-Severin și Mehedinți. Rolul Caravanei Regista de a reduce birocrația în sectorul public a fost prezentat și în presa locală din Timiș. Astfel, încă din luna iulie, aplicația este folosită în localități din toate județele țării.

3. Actualizări pentru Monitorul Oficial Local 

Conform Ordonanței de Urgență 38/2020, toate autoritățile și instituțiile publice trebuie să le pună la dispoziție cetățenilor portaluri online în vederea primirii documentelor electronice. Monitorul Oficial Local este unul dintre modulele portalului public e-Guvernare al aplicației Regista. Acesta are scopul de a automatiza afișarea documentelor publice, ajutând totodată primăriile să respecte Codul Administrativ.

Cetățenii pot citi documente de interes public pentru localitatea de reședință, precum și hotărâri de consiliu, dispozițiile primarului, bugetele locale etc.

4. Un nou design pentru aplicație

Odată cu dezvoltarea aplicației Regista, a apărut și nevoia unei îmbunătățiri la nivel de interfață. În primăvara anului 2020, am început să lucrăm la noul design al aplicației, acordând o atenție deosebită principalelor fluxuri și funcționalități ale acesteia.

Modificările semnificative au putut fi observate la nivelul meniului, care este acum mult mai bine structurat și mai ușor de accesat și vizualizat de către funcționarii publici. Pentru a le permite utilizatorilor să se adapteze mai ușor, lansarea s-a produs treptat, cu posibilitatea de revenire la vechiul design, până la migrarea totală.

5. Programări online

La finalul lunii august, am lansat modulul destinat Programărilor online, disponibil prin portalul public e-Guvernare. Modulul le este adresat cetățenilor care trebuie să facă programări la primărie pentru audiențe, stare civilă sau acte de identitate.

Modulul își propune să eficientizeze timpul de procesare pentru activități și să ofere transparență cetățenilor în ceea ce privește programul public al primăriei. De asemenea, modulul vine și în sprijinul funcționarilor publici, care pot gestiona cu o mai mare ușurință toate programările cetățenilor.

6. Regista, și în limbile minorităților

Din a doua jumătate a anului, aplicația Regista a fost tradusă și în limbile minorităților naționale. Portalul Public e-Guvernare este unul de interes major pentru cetățeni, iar din acest motiv, pe lângă limba română, acesta poate fi utilizat și în engleză, maghiară, germană sau rusă. De asemenea, aplicația Regista poate fi utilizată acum atât în limba română, cât și în engleză sau maghiară. Este important ca toată lumea să se simtă confortabil atunci când utilizează Regista, iar acest lucru este mai ușor de realizat în propria lor limbă. 

7. Ghid esențial pentru digitalizarea primăriei

În a doua jumătate a anului, am realizat un ghid care cuprinde toți pașii necesari digitalizării, pentru a răspunde cât mai concret nevoilor tuturor aleșilor locali care vor să reducă birocrația.

Ghidul cuprinde cele mai importante aspecte de care primăriile trebuie să țină cont pentru eficientizarea activității și pentru a transformarea interacțiunii cu cetățenii. Pentru a intra în posesia ghidului complet de digitalizare, trebuie să completați un scurt chestionar, în urma căruia veți afla și gradul de digitalizare al instituției. 

După numai 3 săptămâni, au fost colectate aproximativ 100 de chestionare din 32 de judeţe. Rezultatele arată că gradul mediu de digitalizare a primăriilor din România este de 32,3%

În concluzie, anul acesta, am adus o serie de îmbunătățiri aplicației Regista menite să vină atât în ajutorul cetățenilor, cât și în cel al instituțiilor publice și private care înregistrează anual un număr mare de documente. Schimbările făcute în aplicație au dus la  creșterea numărului de utilizatori Regista, dar și a numărului de documente înregistrate în aplicației. 

Suntem dedicați îmbunătățirii aplicației Regista și vom continua dezvoltarea unor noi module și în anul următor. #DigitalizamRomania

Dacă aveți sugestii referitoare la îmbunătățirea calității serviciilor la nivel de funcționalitate, care nu au fost acoperite de aplicație, ne puteți scrie la adresa de e-mail contact@regista.ro.

Back To Top