Studiu de caz Primăria Cristian – implementarea aplicației Sesizări online Regista

Primăria care ajută cetățenii să comunice online aspectele administrative. Ce impact a avut digitalizarea asupra comunității?

Primăria comunei Cristian, din județul Brașov, face pași rapizi către o digitalizare completă. Încă de la începutul anului 2019, instituția a redus semnificativ birocrația și a venit în sprijinul funcționarilor publici și al cetățenilor cu aplicația Regista.

Cu ajutorul Regista, comunicarea dintre cetățeni și funcționari a fost facilitată, atât prin limitarea drumurilor făcute la sediul primăriei, cât și prin reducerea timpului de răspuns în situația sesizărilor și a diferitelor documente depuse.

Aplicația de Sesizări online Regista
Aplicația de Sesizări online Regista

 

Ce demersuri a făcut primăria pentru digitalizare?

Comuna Cristian numără aproximativ 4.500 de locuitori, iar autoritățile au resimțit nevoia unei digitalizări a sistemului. În acest context, s-au făcut schimbări semnificative care au avut un impact pozitiv asupra comunității.

Pentru a face cunoscute noile facilități, autoritățile au comunicat sistematic avantajele aplicației Regista. Primăria a anunțat cetățenii care sunt avantajele depunerii sesizărilor online, dar și importanța acestora în contextul unei bune funcționări a comunității.

Prezența constantă pe canalele de socializare a fost, de asemenea, un factor important în promovarea facilităților puse la dispoziție pentru cetățeni. 

”Suntem într-o continuă digitalizare a activităților noastre și ne bucurăm că am luat din timp decizia de a oferi cetățenilor noștri modalități online de a ne transmite situații din teren pe care le putem îmbunătăți astfel încât să avem o comunitate mai frumoasă, mai modernă, mai sigură. Prin folosirea aplicației de Sesizări online de la Regista suntem mai aproape de locuitorii comunei și îi putem ține cu ușurință la curent cu modul în care vom soluționa  problemele raportate de către ei, chiar de pe telefonul mobil. Suntem mult mai conștienți de problemele recurente ale localnicilor”, a precizat Gicu Cojocaru, primarul comunei Cristian, județul Brașov. 

 

Care este impactul digitalizării asupra cetățenilor?

În numai câteva luni de la digitalizarea primăriei, cetățenii au observat beneficiile comunicării cu ajutorul Regista. 

Au fost înregistrate peste 60 de sesizări trimise online, în numai câteva luni, fapt care a plasat comuna Cristian în topul primăriilor care folosesc acest serviciu. Sesizările au fost trimise direct către primărie, în vederea soluționării, fără a mai fi necesară deplasarea la sediul instituției.

Oamenii au semnalat diferite situații identificate pe raza localității lor, referitoare la iluminatul public, infrastructură sau semnalizări rutiere. 

Aplicația le-a permis cetățenilor susținerea informațiilor furnizate prin atașarea unor imagini, dar și prin indicarea pe hartă a locului exact în care au identificat neregula. 

Sesizările au ajuns automat în registrul primăriei, iar toate datele sunt stocate în siguranță în cloud Microsoft Azure. După soluționare, cetățenii au primit un e-mail în care li s-a comunicat modul în care a fost rezolvată sesizarea depusă.

Modulul Regista destinat Sesizărilor online a ajutat cetățenii și funcționarii publici din comuna Cristian la reducerea birocrației și a timpului de răspuns în cazul  documentelor. Mai mult, modulul a determinat oamenii să fie proactivi în comunitatea de care aparțin, contribuind la buna funcționare a acesteia.

Instituțiile publice și companiile care au un flux constant de documente pot scăpa de birocrație cu ajutorul aplicației Regista. Solicită un demo gratuit și economisește timp pentru soluționarea aspectelor administrative!

Back To Top