Importanța validării numărului de telefon. Cum am îmbunătățit modulul Contul cetățeanului?

Identificarea și securizarea gestionării eficiente de către cetățean la crearea sau actualizarea contului ne-au determinat să aducem îmbunătățiri modulului Contul cetățeanului prin integrarea unei noi funcționalități: validarea numărului de telefon.

Din martie 2021, aplicația Regista le permite cetățenilor să-și creeze un cont personal. Cu ajutorul contului, fiecare contribuabil își poate gestiona datele și are acces la istoricul solicitărilor și al plăților efectuate. Modulul răspunde nevoilor de digitalizare ale cetățenilor atunci când vine vorba despre rezolvarea solicitărilor sau a plăților efectuate către instituțiile publice.

Validarea numarului de telefon

Cum funcționează validarea contului?

Prin aplicația Regista, fiecare cetățean își poate crea un cont, pentru care să adauge mai multe primării (pentru cazurile în care un cetățean este în prezent rezident într-o altă localitate decât cea natală). 

Pentru crearea contului, trebuie să introduci în formularul de înregistrare o serie de date personale, precum: tipul contului, dacă ești persoană fizică sau juridică, nume, prenume, adresa de e-mail, telefon, date referitoare la actul de identitate și adresa. După înregistrarea contului, vei primi un e-mail de confirmare. 

Pentru a eficientiza accesarea și crearea contului de cetățean am integrat, pe lângă opțiunea de confirmare a adresei de e-mail și validarea numărului de telefon.

Deoarece siguranța utilizatorilor este cea mai importantă pentru noi, integrarea opțiunii de validare a numărului de telefon în timpul autentificării în Contul cetățeanului, aduce o serie importantă de beneficii:

  • Numărul de telefon validat poate să aparțină unei rețele de telefonie mobilă atât din România, cât și din străinătate. Astfel permite flexibilitatea cetățeanului de a se autentifica de oriunde ar fi.
  • Validarea numărului de telefon este gratuită atât pentru cetățeni, cât și pentru instituții.
  • Pentru a spori secutitatea contului, cetățeanul poate valida un singur număr de telefon. 
  • Pentru siguranța identificării cetățeanului, în timpul procesului de validare acesta primește un cod unic prin sms. Validarea numărului de telefon este posibilă doar dacă codul este introdus corect în contul său din portalul unic e-Guvernare Regista.

Este important de precizat faptul că pentru o identificare sigură și corectă, pentru fiecare cetățean la crearea unui cont nou în aplicația Regista, semnătura electronică simplă va fi obligatorie.

Semnatura electronica simpla

Prin integrarea acestor noi funcționalități, ne propunem să încurajăm cetățenii să utilizeze modulele aplicației Regista, puse la dispoziție de primărie, într-un mod eficient. De asemenea, cu ajutorul contului, cetățenii au posibilitatea de a accesa online și în siguranță, de oriunde s-ar afla toate solicitările depuse. 

Regista încurajează persoanele din conducere să adopte soluții digitale pentru a eficientiza munca depusă de funcționarii publici. Aplicația noastră vine cu soluții pentru o digitalizare rapidă a instituțiilor și pentru facilitarea comunicării dintre cetățeni și funcționari.

Poți încerca gratuit toate modulele disponibile din platformă pentru o perioadă de 30 de zile >> https://regista.ro/#solicita-demo

Back To Top