Ghid de înrolare al instituțiilor publice în Ghiseul.ro. Cum pot fi plătite online taxele, impozitele și amenzile?

Nevoia digitalizării primăriilor din România a fost resimțită din ce în ce mai mult în ultimii ani, dar mai ales de la începutul anului 2020, de când pandemia provocată de SARS-Cov-2 a determinat schimbarea semnificativă a modului de lucru. 

Pentru a face sustenabile măsurile de distanțare socială, mai ales în cazul instituțiilor publice, am făcut actualizări și am venit cu îmbunătățiri constante pentru aplicația Regista

Printre optimizările aduse aplicației, se regăsește și o pagină dedicată Plăților online. Regista oferă consultanță gratuită de înrolare a primăriei în Ghiseul.ro, pentru a contribui la creșterea gradului de digitalizare la nivelul serviciilor publice.

Instituțiile publice înrolate în Ghișeul.ro le oferă cetățenilor posibilitatea de a plăti online impozitele şi taxele stabilite, precum și amenzi contravenţionale cu deducerile aferente plăţii în 15 zile calendaristice. În acest fel, este evitată prezența fizică la sediile primăriilor și sunt diminuate cozile formate la ghișee.  Plățile online susțin distanțarea socială recomandată pentru limitarea răspândirii noului coronavirus, dar și economisirea timpului petrecut pentru deplasarea la sediile instituțiilor.

Pași pentru înrolarea primăriilor în Ghiseul.ro

Pentru înrolarea primăriei la Ghiseul.ro, este necesară o hotărâre a Consiliului Local, dar și o serie de documente:

  • Pasul 1

Primăriile au nevoie de o hotărâre a Consiliului Local prin care să fie stabilit modul în care va fi suportat comisionul aferent plăţii cu cardul conform prevederii art. 10, alin (2) din HG nr. 1235/2010 și Hotărârii nr. 1070 din 11 decembrie 2013. 

  • Pasul 2 

Primăriile se pot înrola prin depunerea unui dosar care trebuie să conțină următoarele documente: 

  1. O cerere privind înrolarea instituțiilor publice în Ghiseul.ro.

      2. O copie a contractului cu una dintre băncile înrolate în Ghiseul.ro. În cazul în care primăria deține un sistem informatic de gestionare a taxelor și impozitelor, atunci se semnează această convenție cu ADR. Dacă primăria nu deține un astfel de sistem informatic, atunci este nevoie de semnarea acestei convenții cu ADR.

      3. O cerere de numire a persoanelor din cadrul primăriei, care sunt responsabile în relația cu sistemul SNEP.

      4. O adresă din partea unității Trezoreriei Statului, în cadrul căreia primăria îşi desfăşoară activitatea financiară. Adresa trebuie să conțină și datele contului colector deschis pentru primărie, special pentru Ghiseul.ro. 

      5. După pregătirea dosarului cu actele menționate, trebuie să accesați pagina web de unde puteți lansa solicitarea de înregistrare în Ghiseul.ro. Pentru a lansa o solicitare, trebuie să vă autentificați sau să vă creați un cont în platforma eDirect.

După parcurgerea acestor pași, primăria va fi înrolată în Ghiseul.ro, iar contribuabili vor avea posibilitatea de a plăti amenzile, taxele și impozitele online. Iar pentru a le aduce la cunoștință cetățenilor noile facilități, adăugăm o pagină dedicată în cadrul portalului public e-Guvernare Regista. 

În concluzie, vrem să venim în sprijinul primăriilor din România, iar din acest motiv, oferim consultanță gratuită de înrolare în Ghiseul.ro. În acest fel, contribuim la respectarea recomandărilor de distanțare socială, prin îndemnarea contribuabililor de a-și plăti online taxele, impozitele și amenzile. 

 

Back To Top